
„Czas to pieniądz” – słyszymy niemal na okrągło, dlatego spieszymy się, bierzemy więcej (niż jesteśmy w stanie wykonać) zleceń i coraz krócej śpimy – byle tylko zdążyć. „Doba jest za krótka” – mówią inni, jakby nie pamiętając, że przecież niezmiennie i dla każdego trwa równe 24 godziny. Dlaczego więc jednym – ten sam czas – przynosi pieniądze, a innym nie? I dlaczego jedni znajdą w ciągu dnia chwile na relaks, gdy inni non stop „siedzą w pracy”?
W październiku 2017 r. dla pracowników Sądu Okręgowego w Warszawie odbyło się szkolenie na temat Zarządzania sobą w czasie i organizacji pracy własnej, które rozwiewało mity na temat zarządzania czasem.
Uczestnicy uczyli się praktycznych umiejętności planowania i organizacji pracy, czyli zarządzania sobą, a nie czasem. Praca pod presją czasu a także radzenie sobie z tzw. „pożeraczami czasu” – to kolejne cele szkolenia.
W ciągu ponad 6 godzin kursu prowadzący trenerzy przekazali wiedzę na temat skutecznych metod organizacji pracy własnej oraz zarządzania sobą w czasie i zrobili to na tyle dobrze, że na zakończenie zajęć w ankiecie ewaluacyjnej otrzymali od uczestników niemal same najwyższe noty. Uczestnikom (oprócz samego sposobu prowadzenia zajęć) podobał się m.in. spójny i logiczny program, doceniali trafne przykłady a także wskazywali, że przekazane materiały szkoleniowe będą dla nich pomocne i wykorzystywane także po szkoleniu. Spodziewali się także sukcesów po wdrożeniu w życie tego wszystkiego, czego się nauczyli.